A legsötétebb földből nőnek a legszebb virágok. Áttörnek a törmeléken, kibújnak a feketeségből. Legelőször csak egy kis zöld hajtás jelzi, hogy itt valami készülődik, aztán elkezdődik az élet lassú és káprázatos parádéja.

Nem minden úgy történik, ahogyan tervezzük. Néhányan örökösen készülődünk, de vannak akik inkább nem gondolkoznak a jövőről. Nem minden úgy alakul, ahogyan megálmodjuk. Általában hálával teli köszöneteket mormolok, hogy nem az általam gondosan megrajzolt életet élem. Minden sokkal színesebb, finomabb, illatosabb, puhább, szerelmesebb, mint ahogyan valaha is kitalálhattam volna. Néha azonban sokkal, de sokkal fájdalmasabb.
Nőként, egészen gyerekkorunktól fogva gondosan belénk csepegtették az identitásunkat. Milyen egy női alak, milyen egy női arc, milyen hosszú és fényes a haj, ártatlanul, vagy éppen csábosan pillogó szempilla. Milyen egy barátnő, feleség, édesanya. A részünkké váltak a sztereotípiák, már lélegezni sem tudunk nélkülük. Egy nő legyen önfeláldozó, kedves, szelíd, istennő a konyhában és a hálószobában. Egy nő otthont teremt, támogatja a férjét, nem a saját sikerét keresi és jólnevelet, példamutató gyermekeket nevel. Hosszú éveken keresztül keményen dolgozunk, hogy megfeleljünk az identitás képünknek. Aztán fiatal felnőttként elkezdenek ránkhullani az első földgöröngyök...
Legyünk őszinték egymással, az a tökéletes női alak csak egy elenyésző, markonyi csoportnak adatik meg. Vannak, akiknek Rapunzel is megirigyelné a haját, másoknak folyamatosan rakoncátlan tincsekben égnek áll, nem tudunk főzni és rendszeresen elsózzuk a makarónit, az önfeláldozás pedig mind szép és jó, amíg gyakorlatban nem kell feladnunk a terveinket valaki másért. Az otthonteremtés hirtelen számlákkal jár, és a lámpabúrákat, konyhai eszközöket és önállóságot órabérben számoljuk. A siker elkezd valami cirkuszi mutatványhoz hasonlítani, ahol a munkahelyet, tanulást, képzéseket és túlórákat egyensúlyozzuk az elmosatlan edények, zoknik és a porszívóért rimánkodó szőnyegek hadával. Általában ilyentájban megtanuljuk, hogy veszíteni igazából teljesen normális.
Aztán ott vannak a gyerekek, vagy éppen a hiányuk... Összebújunk és titkon tervezgetjük a gyermekeink nevét, elképzeljük, hogy melyik iskolába fognak majd járni, milyen jó szokásokra neveljük majd őket és majd a kislányok apa ölébe bújnak, ha védelemre vágynak. Aztán kiderül, hogy mi vagyunk egy az ötből. Vagy valami ilyesmi. Nem teljesen figyelünk oda, mert úgy egyszerűbb. Az ultrahangon nem egy formálódó kisbaba rugdalózik, hanem valami kis undok pontok. A kezünk összeér, ahogy egy nyugodt hang magyarázza, hogy fejlődik az orvostudomány. Aztán csak a kertben kergetőző gyerekek hangja visszhangzik valahol az álmainkban...
Felfordult a világ. Nincs cukor. Se sütemény. Nincs szabadnap. Nem értik, hogy miért gyászolunk csendben. Egy vagyunk az ötből, de soha nem találkoztunk a másik néggyel. Csendesen fájunk, mert valamiért szégyellnivalónak tartja a másik négy is, szóval mi miért kiabálnánk erről a köztereken? Várjatok, szerintem ez igenis kiabálnivaló! Én szeretném megtalálni a másik négyet és összekapaszkodni velük. Szeretném elmondani nekik, hogy mi többek vagyunk, mint az identitáskép, amelyet ránkerőltettek. Többet érünk, mint a sajnálkozó tekintetek. Többre visszük majd, mert értékeljünk azt a kicsit amit kapunk.
Földgöröngyökkel gyászolunk valakit, aki nem élt és meg sem halt. Reménykedünk, hogy a feketeségből előtör majd egy apró zöld hajtás és elkezdődik az élet lassú és káprázatos parádéja.
Moira C. xox

A zenét nem szerette, Istenben sem hitt. A koszos földön élt és ragaszkodott az ismerthez. Nem álmodott messzi tájakról, a vasút robogása is csak a precíz mechanizmusokra emlékeztette. Azt hitte, hogy a szerelem is ugyanolyan kényelmes, földszagú lesz majd, mint az élete. De a szerelem szárnyalt volna, ellátogatott volna a holland tulipánföldekre, oceánjárókon járta volna a tangót és édes csókot lehellt volna az ajkára egy borfűtötte éjszakán. Hamar kiderült, hogy a konyhában szóló latin ritmusokra könnyű rázárni az ajtót és felpolcolt lábakkal nézni valami egészen hétköznapi műsort, egyedül.
Újra őszülni kezdett. Néha esik az eső, majd rögtön felváltja a huncut Szél és a napsütés. Emlékeztek még a tavalyi Szélre? Arra, amelyik sustorog és kalandokat ígér. Jelentem, hogy a Szélre bizony hallgatni kell, mert soha nem hazudik. A Szél belelát a legféltettebb titkaidba, bekukucskál az ablakodon, amikor alszol és kihallgatja az álmaidat. Ha kalandokat ígért, akkor bizonyosan kalandokkal teli év következik.
Az esküvőm tele volt emblematikus pillanatokkal, kislánykori álmokkal. Réges régen elsuttogott imák váltak aznap valóvá. Én már talán elvesztettem a hitem, amikor hirtelen megcsillantak a fények az égen. Akkor ébredtem rá, hogy megéri kivárni ezeket a pillanatokat. Mindenhez ami örök és égi, egy fájdalmas és kőkemény út vezet. Mert a saját démonainkkal kell megküzdenünk, mielőtt a vállunkra vehetnénk másokét. 

gyökereimben rejlik. A döntéseim felett nem az adott tulajdonságaim uralkodnak. A gyengeségem erőmmé válik és a leomlott falaimmal dicsekedhetek. Az anyáim rossz döntéseit nem követem el újra, én már felfegyverezve küzdök ugyanazokkal hibákkal.
Tudja, azt hiszem depressziós vagyok. Úgy érzem senki sem értékel. A világ elfordult tőlem, én pedig nem paktálok le a bűvésszel csak azért, hogy némi mágiával több tapsot bezsebelhessek. Ráadásul öregszem is. A halántékom deresedik, a derekam nyikorog és a fogaim lötyögnek. Leó, az oroszlán az egyetlen cimborám. Szegénynek nincsenek már fogai és már csak dísznek húzzák végig a prondon a ketrecét. Amikor éppen nem horkol az előadás közepén, az egyik állatszelídítő fivér próbálja legyömöszölni a karját a torkán. Néha még akkor is horkol szegény Leó.
Most nem is a fiú a lényeg, inkább az élet furcsa fintora, hogy mennyire nem olyan, mint képzeltem, mégis a legjobb akit csak tervezni lehet. Tehát levonhatjuk a nyilvánvaló igazságot, hogy nem én terveztem. (Hála a Gondviselésnek ezért.) Az elmúlt időszakból azonban mégis előállok néhány igazsággal, azok kedvéért, akik hozzám hasonlóan, könnyen szeretnek és hamar megsérülnek.
Lányok, engedjétek azt a legényt hibázni! Hibátlanul élni csak a robotok tudnak. Robot-fiú pedig mégis kinek kell? Egy robottal nem lehet összebújni és filmet nézni, sem kézenfogva sétálni az őszi falevelek között. Egy robotnak nem szipoghatsz, hogy rossz napod volt, mert berozsdásodik. Tehát, kérlek, ne a robot-tökéletest keressétek, hanem tanuljátok meg elnézni a hibákat. Belegondoltatok már, hogy mennyire félelmetes lehet egy ilyen szép lányt becserkészni? Mennyire stresszes a gondolata is a visszautasításnak? Mennyi pofont kap egy fiú, mielőtt végre rádtalál? Mi van akkor, ha kényszeresen béna poénokat mond? És, ha elszúrja az első három randit? És, ha azzal indít, hogy számítógépes játékozik minden csütörtökön? És, hogyha nem tetszenek a pólói és a cipője? Ostobaság lenne kirakni az életed szerelmét ilyen ostobaságok miatt. Gondolkozzatok kicsit, ti elárvult királylányok a porosodó tornyotokban!
A folyó lassan bekúszik a pincékbe is. Eláztatja a házak alapköveit. A beton rései között feszengve próbál utat törni. Gumicsizmában merik a háziak a vizet, izgatottan pakolják a homokzsákokat...


Lemosom majd a sebeiket, ha elesnek a biciklivel és ültetek velük borsót a kerítés tövébe. Társasjátékozunk majd velük, karácsonykor pedig tejjel és sütivel várjuk majd a Télapót a kandalló előtt. Letisztítom majd a gumicsizmájukat és sütit sütök, ha áthívják a barátaikat. LEGO házat építek velük, vagy űrhajót. Űrbeli felfedezőkörútra megyünk majd együtt. 
Te vagy a világ teteje, nyári melegben lecsapó vihar. Forgószél, árvíz, hóesés. Te vagy a hintaágy, a sírós-nevetős filmek, a kockás ingek és a tengerparti nevetések. Te vagy a mesék hőse, Ali Baba turbánja, egy Hawaii tánclépés. Te vagy a só nélküli angol konyha, a bowling golyó, a borzongatóan finom paplan éjszaka. Te vagy a velencei gondola, a buborékfújó. Te vagy Anna Pavlova jobb lába, egy rózsa, egy felröppenő filozófia. Gondolat vagy, álomkép, robbanás, feltaláló. Te vagy a Nemzeti Múzeum, a csilingelő kettes villamos, a sötétben elsuttogott vallomások, a kávéhab. Te vagy a kéz, ami erősen megszorít, a könnyek, amelyeket elsírtam. Te vagy a gyöngysor, a garnélás paella, egy favicc, amit senki sem ért. 
